Maraton czytelniczy

„Godzina czytania jest godziną skradzioną z raju”   T. Wharton 

Celem projektu jest popularyzacja czytelnictwa i wartościowej książki dla dzieci i młodzieży oraz kształtowanie postawy „zdrowej” rywalizacji w konkursach czytelniczych. Nawyk czytania i miłość do książki powstaje w dzieciństwie, dlatego w doborze ciekawej, mądrej lektury będącej rozrywką i przyjemnością pomagają uczniowie, „eksperci” – Edyta Wiśniewska-Karakiewicz, Bartosz Kołaczyk.

Indeks Ksiąg Czytanych przez kl. IV-VI:

G. Kasdepke – „Co to znaczy…”

F. Simon – „Koszmarny Karolek”

S. Gościnny – „Mikołajek”

E. E. Schmidt – „Oskar i pani Róża”

E. E. Schmidt – „Dziecko Noego”

E. Nowak – „Środek kapusty”

M. Paver – „Wilczy brat”

A. Maleszka – „Magiczne drzewo”

B. Wicher – „Zapiski nastolatki”

J. Kinney – „Dzienniczek cwaniaczka”

L. Carroll – „Alicja w krainie czarów”

R. Dahl – „Charlie i fabryka czekolady”

A. Barrows – „Magiczna połówka”

M. Pałasza – „Licencja na zakochanie”

K. Gier – „Czerwień Rubinu”

E. Burnett – „Tajemniczy ogród”

J. Verne – „W 80 dni dookoła świata”

 

Ortografia na wesoło

Nie tracimy czasu! Już od I klasy uczymy się zasad ortografii. „Ortografia na wesoło” to przede wszystkim nauka przez zabawę z materiałem wyrazowym odpowiadającym programowi klas I-III. Zaletą tych zajęć jest duże zaangażowanie emocjonalne i poznawcze uczniów. Podczas zajęć pełnych humoru budzą się skojarzenia, dzięki czemu dzieci lepiej zapamiętują pisownię trudnych wyrazów. Mimo, że praca z ortografią jest żmudna, a przez dzieci uważana za trudną, nasi mali uczniowie z zapałem uczestniczą w zabawach ruchowych, zabawach z grą planszową, atrakcyjnymi pomocami dydaktycznymi, rozwiązują łamigłówki ortograficzne, samodzielnie układają krzyżówki, rebusy, zagadki, teksty dyktand, redagują zabawne opowiadania. Uczniowie wykonują również ciekawe prace plastyczne, które zabierają do domu, by utrwalać poznane na zajęciach wyrazy.

 

Poprzez wykorzystanie różnorodnych form pracy, dzieci wykazują spostrzegawczość i czujność ortograficzną. Nabywają umiejętności sprawnego i samodzielnego korzystania ze słownika ortograficznego.

 

Dla nas zmagania z polską ortografią to nie „tortury”, a radość i zabawa.
„The Magical Storytelling” – program autorski

„Dawno, dawno temu, za górami…” – magiczne słowa, które otwierają drzwi do innego świata, gdzie wszystko jest możliwe, a dziecięca wyobraźnia pozwala uczniom zapomnieć o wszystkich granicach, w tym tych językowych.

 

Literatura czytana w obcym języku jest najbogatszym źródłem słownictwa, prawidłowej wymowy, intonacji, jak i struktur gramatycznych. Właśnie dlatego w roku szkolnym 2011/2012 realizujemy autorski program „The Magical Storytelling”, którego adresatem są uczniowie klas I-III. Zajęcia te nie tylko przybliżają uczniom klasykę dziecięcej literatury angielskiej, ale także integrują treści muzyczne, plastyczne oraz przyrodnicze. Zapraszamy do wspólnego bajania…
Wyspa skarbów
Uczniowie klasy II wspólnymi siłami starają się co miesiąc dotrzeć do „skarbu”. Pomaga im w tym wzorowe zachowanie i brak minusów na tablicy każdego dnia. Dotarcie do skarbu uniemożliwia brzydkie zachowanie, kłótnie, sprzeczki, przeszkadzanie na lekcji, brak pracy domowej i inne uczniowskie „grzeszki”. Sukces w każdym miesiącu zapewnia atrakcyjną nagrodę dla całej klasy:

  • dzień bez zadania domowego
  • dzień własnych zabawek
  • dzień słodkości
  • oglądanie wybranej bajki na świetlicy

Nagrodę wybiera się drogą głosowania wszystkich uczestników.

 

NAPRZÓD PIRACI! JEDEN ZA WSZYSTKICH, WSZYSCY ZA JEDNEGO!

 

POWODZENIA! AHOJ!

 

Pomagamy innym
 

„Z wielu rąk większa pomoc”   A. M. Fredro 

Założeniem projektu jest inspirowanie uczniów do podejmowania działań związanych z pomocą innym, uczenie odpowiedzialności za siebie i innych. Z pomagania innym czerpiemy wiele radości – co roku bierzemy udział w licznych akcjach:

  • WOŚP (od wielu lat kwestujemy, przedstawiamy nasze programy artystyczne, sprzedajemy świąteczne aniołki własnoręcznie wykonywane przez uczniów i nauczycieli),
  • Góra Grosza,
  • Ciapkowo (od wielu lat współpracujemy ze schroniskiem, zbieramy jedzenie dla zwierząt, koce, zabawki),
  • pomoc ptakom zimą,
  • pomoc dzieciom z domu dziecka (zbieramy słodycze, ubrania, książki zabawki),
  • pomoc potrzebującym rodzinom.
Postcrossing

Projekt skierowany jest dla uczniów klas IV-VI. Uczniowie biorą udział w międzynarodowym projekcie o nazwie Postcrossing.

Cała zabawa polega na wysyłaniu i otrzymywaniu prawdziwych pocztówek z najdalszych zakątków naszej planety, od osób w różnym wieku, reprezentujących różne kultury, rasy czy wyznania. Społeczność ‘postcrossingową’ łączą dwie rzeczy: docenienie wyższości ręcznie napisanej i wysłanej osobiście kartki nad wiadomością elektroniczną oraz chęć doskonalenia języka angielskiego, który zdecydowanie dominuje w projekcie.

I choć tworzymy długopisem na papierze, to jednak funkcjonowanie całości możliwe jest dzięki stronie internetowej www.postcrossing.com , na której wystarczy założyć darmowe konto i świat staje przed nami otworem.