Maraton Czytelniczy


„Godzina czytania jest godziną skradzioną z raju”  T.Wharton

Celem projektu jest popularyzacja czytelnictwa i wartościowej książki dla dzieci i młodzieży oraz kształtowanie postawy „zdrowej” rywalizacji w konkursach czytelniczych. Nawyk czytania i miłość do książki powstaje w dzieciństwie, dlatego czytamy więcej, wybieramy ciekawą, mądrą lekturę będącą rozrywką i przyjemnością.

Indeks Ksiąg Czytanych klas gimnazjalnych:

T. Pratchett – „Zimistrz”

K. Piekarska – „Klasa pani Czajki”

M. Szczygielski – „Omega”

N. H. Kleinbaun – „Stowarzyszenie umarłych poetów”

M. Gutowska-Adamczyk – „220 linii”

M. Gutowska-Adamczyk – „110 ulic”

J. D. Sallinger – „Buszujący w zbożu”

D. Terakowska – „Władca Lewawu”

S. King – „Wielki marsz”

P. Coelho – „Alchemik”

R. Kapuściński – „Heban”

R. Muchamore – „Rekrut”, 11części serii Cherub

J. Flanagan – „Zwiadowcy”, księgi 1-10

G. Orwell – „Folwark zwierzęcy”

 

Bezpieczeństwo ucznia – bezcenne

 

 

Jesteśmy świadomi wagi problemu bezpieczeństwa w procesie wychowawczym i służymy wszelką pomocą w zapewnianiu bezpieczeństwa dzieciom w naszej szkole, służą temu m.in.:

  • zamykane piętra szkoły,
  • brak stresującego dzwonka,
  • codzienny osobisty, a także telefoniczny kontakt rodzica z wychowawcą,
  • indywidualne konsultacje,
  • dziennik internetowy.

W ramach projektu odbywa się:

  • cykl godzin wychowawczych dotyczących przemocy, unikania zagrożeń,
  • cykl zajęć na temat bezpiecznego poruszania się po drodze, pomocy przedmedycznej,
  • cykl zajęć informatycznych z zakresu bezpiecznego poruszania się po Internecie.

 

 

Pomagamy innym

 

 

„Z wielu rąk większa pomoc”  A. M. Fredro 

Założeniem projektu jest inspirowanie uczniów do podejmowania działań związanych z pomocą innym, uczenie odpowiedzialności za siebie i innych. Z pomagania innym czerpiemy wiele radości, co roku bierzemy udział w licznych akcjach:

  • WOŚP (od wielu lat kwestujemy, przedstawiamy nasze programy artystyczne, sprzedajemy świąteczne aniołki własnoręcznie wykonywane przez uczniów i nauczycieli),
  • Góra Grosza,
  • Ciapkowo (od wielu lat współpracujemy ze schroniskiem, zbieramy jedzenie dla zwierząt, koce, zabawki),
  • pomoc ptakom zimą,
  • pomoc dzieciom z domu dziecka (zbieramy słodycze, ubrania, książki zabawki),
  • pomoc potrzebującym rodzinom.

 

 

Postcrossing

 

 

Projekt skierowany jest nie tylko dla uczniów klas IV-VI, ale również dla klas gimnazjalnych.

Uczniowie biorą udział w międzynarodowym projekcie o nazwie Postcrossing.

Cała zabawa polega na wysyłaniu i otrzymywaniu prawdziwych pocztówek z najdalszych zakątków naszej planety, od osób w różnym wieku, reprezentujących różne kultury, rasy czy wyznania. Społeczność ‘postcrossingową’ łączą dwie rzeczy: docenienie wyższości ręcznie napisanej i wysłanej osobiście kartki nad wiadomością elektroniczną oraz chęć doskonalenia języka angielskiego, który zdecydowanie dominuje w projekcie.

I choć tworzymy długopisem na papierze, to jednak funkcjonowanie całości możliwe jest dzięki stronie internetowej www.postcrossing.com, na której wystarczy założyć darmowe konto i świat staje przed nami otworem.